Pandur Emese, a magyarországi Könyvtárostanárok Egyesületének elnökségi tagja, és az egyesület Testvérkönyvtári programjának koordinátora levélben tájékoztatott, hogy szeretnének felkérni egy műhelymunka vezetésére, amelyben bemutatnám eddigi tevékenységemet, tapasztalataimat az online iskolai könyvtárosi munkáról.
A felkérést elfogadtam, viszont a témát kiszélesítettem az erdélyi iskolai könyvtárosok online tevékenységére.
A Könyv, Könyvtár, Könyvtáros szakmai folyóiratban megjelent témához tartozó cikkem: http://ki2.oszk.hu/3k/2020/12/mit-tehet-egy-iskolai-konyvtaros-ha-felig-vagy-egeszen-online-van/
Előadásomban igyekeztem hiteles képet adni a jelenlegi székelyföldi és romániai iskolai könyvtárosok helyzetéről, kihangsúlyozva az utóbbi időben zajló online tevékenységet. Gondolok itt az online könyv- és folyóirat ajánlókra, versenyekre, kvízjátékokra, tantervhez igazodó irodalmi és más szakok linkcsomagjaira, valamint más egyéb célszerű helyi és nemzetközi könyvtárosi programokra.
Természetesen kiemeltem saját online tevékenységemet, amelyet nehéz lenne elválasztani kollégáim munkájától. Mint tudjuk, a kapcsolattartás igen fontos. A körlevelezői, a messenger általi beszélgetések, a hasznos hírek, a könyvajánlók, a tevékenységek, az online szakmai továbbképzők, a gyűlések és más programok megosztása igen fontos. Hiszen minden tapasztalatcsere igazi ötletbörzévé alakulhat át.
Fontosnak tartottam elmondani, hogy az online tevékenység csak kiegészítője lehet az igazi könyvtárosi munkának. Viszont a könyvtárosok ebben a változó világban az online információbirodalom kalauzai kell hogy legyenek.
Az erdélyi iskolai könyvtárosok helyzetének bemutatása után átbeszéltük azokat a témákat, amelyek iránt érdeklődtek. Előszeretettel mutattam be a biblioterápiás tevékenységemet, és szívesen beszéltem az ide kapcsolódó élményekről, valamint az olvasásról.
* * *
Az előadás számomra igen jó volt. Hiszen, ha online is, de együtt lehettem a magyarországi és erdélyi kollégáimmal. Mivel a testvérkönyvtári programnak egyik célja a határon túli együttműködés, ezért a jövőben érdemes lenne nekünk erdélyieknek szorosabb kapcsolatot kialakítani a magyarországi Könyvtárostanárok Egyesületével. Hiszen hazai terepen hasznosíthatnánk a tanultakat, és mi is megoszthatnánk szakmai tapasztalatainkat.
Fénykép és technikai segítség: Kovács Zsuzsa fizika és informatika tanár
Borbé Levente,
a Márton Áron Főgimnázium könyvtárosa,
Csíkszereda
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése