2014. május 19., hétfő

ŐZE LAJOS VERS- ÉS PRÓZAMONDÓ VERSENY DÖNTŐ - 2014. április 26



Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy április 26-án részt vehettünk az Őze Lajos Vers- és Prózamondó Verseny Budaörsön megtartott döntőjén, amivel a Közhasznú Alapítvány a Dadogókért fennállásának 20. évfordulóját ünnepeltük.
            Iskolánkat Bálint Zita Szilvia és Moga Petra IX.B. osztályos diákok képviselték, Fosztó Ingrid (X.o.) sajnos, indulás előtt megbetegedett, így kimaradt a kis csapatból.
            Szép, méltó ünnepség volt, a verseny színvonalas, a mérce nagyon magasra ívelt. Csodálatos verseket hallottunk kiváló előadásban. Jó volt hallgatni a fiatalok szép beszédét, kifejezésmódját. Nem volt könnyű dolga a zsűrinek rangsorolás közben.
            Az ilyen szinten versenyzők között nincsenek vesztesek. Mindenki gazdagabb lesz: visz magával tapasztalatot, biztatást, elismerő tekintetet, egy-egy hangot, mosolyt, amiben kapaszkodhat az elkövetkezőkben.
            Szerencsések vagyunk, hogy megadatott ezen rangos rendezvényen való részvétel és megmérettetés lehetősége.

            Élmény volt hallgatni a gálaműsor meghívott vendégeit : Őze Lajos özvegyét, aki a színészről mesélt, Erdős Virág költőt, aki két versét szavalta el, a  meghívott színészek előadását: mind-mind olyan mozzanat, amit nem fogunk egyhamar elfelejteni.


            Hálás köszönet Schmidtné Balás Eszternek, és az Alapítvány minden tagjának, mindenért: a szívélyes fogadásért, fogadtatásért és befogadásért, a „lélekért”, ami minden szóban, gesztusban jelen volt.
Ablakot nyitottak, lehetőséget biztosítottak a tanulás, tapasztalás felé.
Megérkezésünk napján zuhogó esőben gyönyörködtünk Budapest látványos épületeiben, Fogarasi Erzsébet enyedi véndiák és kedves jóbarát  volt az idegenvezetőnk Fáradhatatlanul járta velünk az utakat, szerette volna, ha minél többet látunk. Verseny után pedig Homor Ildikó jóvoltából a Gellért-hegyről csodáltuk a fényben úszó csodás várost. Köszönet mindkettőjüknek önzetlenségükért, szeretetükért.
 Kevés idő jutott városnézésre, mindezek ellenére pár órán belül sok helyen jártunk, sok szépet láttunk

Rengeteg élménnyel, kedves arcok emlékével, új barátságokkal és „dunányi” szeretettel a tarsolyunkban tértünk haza.
Reméljük, hogy részvételünkkel mi is beálltunk azok sorába, akik közösséget vállalnak a „másság” elfogadóival: megpróbálunk egymással türelmesebbek, toleránsabbak, figyelmesebbek és jobbak lenni.

Ercsey Etelka
  könyvtáros
           


ÉLMÉNYBESZÁMOLÓ

            Nekem egy élmény volt ez az egész út, mert már rég jártam Budapesten. Nagyon sok mindent láttam és csodálatos emberekkel találkoztam, hálás köszönet nekik mindenért. Nagyon sok hírességgel is megismerkedtem.
            Ez a verseny számomra egy nagy tanulság volt, hogy nem számít mennyire vagyok jó, nálam még sokkal jobbak vannak, és ez arra ösztönöz engem, hogy ne csak jó legyek, hanem próbáljak meg a legjobb lenni.
            Felejthetetlen élményben volt részem, olyan dolgokat láttam, ettem és tapasztaltam, amiről azt sem tudtam, hogy léteznek.
            Nagyon kicsi voltam, amikor utoljára Budapesten jártam, már elfelejtettem, hogy milyen is valójában. Hálás vagyok az ottani barátaimnak (azt hiszem, hogy már hívhatom nyugodtan barátaimnak), hogy ennyire kedvesek voltak, és hogy befogadtak.
Sok köszönet !  
Bálint Zita Szilvia
 IX.B.


            Mindig, mikor Budapesten járok, új élményekkel gazdagodom, de ebben a két napban rekordot döntöttünk.
            Rengeteg új dolgot láttam, mint például a Szent István Bazilika. Voltunk még a Gellért-hegyen, a Margit-szigeten, a Művészetek Palotájában, a Magyar Nemzeti Színházban stb.
            Budaörs is új volt számomra, de itt a legnagyobb élményem a szavalóverseny volt. Nagyon szép szavalatokat hallhattunk. A legszebb Borié volt, ő kapta az első díjat, és a többiek, akik helyezettek lettek, messze felülmúltak minket.
            Mi egy Erdős Virág kötetet kaptunk, amit alá is írathattunk a költőnővel, aki díszvendégként jött el.
            Nagyon sokat utaztunk oda is és vissza is, kb. 20 órát összesen, de megérte.

Moga Petra
 IX.B.


Nincsenek megjegyzések:

ReMeK-e-hírlevél 2024/5. számából

Beavatás: néprajzi pályázat középiskolásoknak: Iskolai legendák – legendás iskolák A kolozsvári  Babeș –Bolyai Tudományegyetem Magyar Népr...