2022. február 18., péntek

Rendhagyó osztályfőnöki óra „Pancsinelloval”

2022. február 17-én Lőrincz Katalin katolikus hittantanár és osztályfőnök vezetésével a XII.A filológia osztály tiszteletét tette a dokumentációs és információs központunkban egy rendhagyó osztályfőnöki óra keretén belül. Ezúttal Max Lucado: Értékes vagy című meséje került terítékre.

A választott témához néhány napja készültem. A mondanivalója érdekében a kezdés előtt teljesen ráhangolódtam a szerepekre.

Nem volt nehéz dolgom, mert a mesét már ismerték, viszont az általam való prezentálását még nem látták.

Röviden a meséről: A történet a foltmanókról szól, akik egymásra aranyszínű csillagokat és szürke pontokat ragasztanak. Akiket okosnak, szépnek és ügyesnek ítélnek meg, azok kapják a csillagokat, a többiek a szürke pontokat. Pancsinelló, a főszereplő sajnos félénksége miatt egyre ügyetlenebbé válik, csak szürke foltot kap, mert nem tudja követni a manótársaik előírt követelményeit. Mindez Lúciával való találkozása után változik meg, akin se csillag se szürke pont nem ragad meg. Ő küldi el Éli fafaragó mesterhez, a mindenmanók alkotójához. Ott kapja meg az önbizalmat, hogy bizony ő úgy jó, ahogy van.

A mesét olvasás közben kibéleltem látványos jelenetekkel, amivel még érzékelhetőbbé tettem a problémák súlyát és megoldását.

A mesét követően Popper Péter pszichológus a szükségletekről és kellékekről írt elmélkedéséből idéztem, amelyet később meg is tárgyaltunk.

A diákok találkozhattak az általam bemutatott boldog Pancsinelloval, aki egy kis bulira, szórakozásra invitálta őket...

A végén összegzésképpen szó volt azokról a helyzetekről, amelyeket az élet elénk tár, és nem mindig kellemesek. Beszéltünk ezeknek az orvoslásáról és megoldásairól egyaránt.

Pancsinello előadáshoz szükséges kellékek

Köszönet illeti Lőrincz Katalin osztályfőnököt, hogy nyitott volt egy ilyen típusú programra, és természetesen az osztályát is, akik az utolsó órájuk ellenére is éberen figyeltek.

A diákok köszönete volt a legigazibb visszajelzés.

Borbé Levente,

Márton Áron Főgimnázium, Csíkszereda


Nincsenek megjegyzések:

ReMeK-e-hírlevél 2024/5. számából

Beavatás: néprajzi pályázat középiskolásoknak: Iskolai legendák – legendás iskolák A kolozsvári  Babeș –Bolyai Tudományegyetem Magyar Népr...