2023. január 13., péntek

A Román Kultúra Napja gimnáziumunkban

Január 13-án gimnáziumunkban is megemlékeztek a Román Kultúra Napjáról, amelyhez az iskola könyvtára is csatlakozott.

Ebben az esztendőben Ioan Slavici erdélyi román írót, újságírót és pedagógust választottam. Slavici január 18-án, 175 évvel ezelőtt született. A román realista irodalom meghatározó alakja.


Erre az alkalomra egy kis kiállítást hoztam össze az író könyveiből a dokumentációs és információs központban. Az expozíció anyagában szerepelnek Slavici román és magyar nyelvű kiadványai, életrajza, fotók róla, idézetek tőle stb. A kiállítás anyagát felajánlottam az olvasóknak.

Számos más dokumentumból tudtak még választani a diákok és a tanárok. Szükség esetén a világhálón talált anyagot ki is nyomtattam, vagy a könyvtárban lévőkből is lefénymásoltam a kívánt oldalakat.


A kiállítást még egy hétig lehet megtekinteni a könyvtárban.



Borbé Levente,

Márton Áron Főgimnázium könyvtárosa,

Csíkszereda



Nincsenek megjegyzések:

ReMeK-e-hírlevél 2024/5. számából

Beavatás: néprajzi pályázat középiskolásoknak: Iskolai legendák – legendás iskolák A kolozsvári  Babeș –Bolyai Tudományegyetem Magyar Népr...