2023. március 8., szerda

Nők a magyar irodalomban – 2023-as évfordulók -

Március a kikelet hónapja. 8-án ünnepeljük világszerte a Nők Nemzetközi Napját. Ez alkalommal Nők a magyar irodalomban címmel a 2023-as évfordulók író, költő és irodalmár hölgyeire összpontosítottam. Ennek fényében szerkesztettem össze a kiállítást is.

Mivel minden egyes évfordulós ünnepelt nem kerülhetett be az expozícióba, igyekeztem kiválasztani az ismertebbeket. A válogatást időrendi sorrenbe rakva helyeztem el a könyvtár előtti asztalon. A hölgyek portréja mellé rövid ismertető írást tettem közzé. Hogy lehetőleg minél kevesebben maradjanak ki a 2023-as évfordulókból, válogatva összeállítottam az ünnepelt nők névsorát.

A könyvkölcsönzőben kis könyvtárat alakítottam ki a női írók, költők és irodalmárok műveiből.

A kiállításban szerepelő nők névsora: Adamis Anna, Ady Mariska, Bálint Ágnes, Csire Gabriella, Erki Edit, Fenákel Judit, Ferenczy Anna, Gál Éva Emese, Gergely Ágnes, Horváth Arany, Horváth Imre, Ihász-Kovács Éva, Janikovszky Éva, Kaffka Margit, Kapui Ágota, Károlyi Amy, Claire Kenneth (Kölcsey Kende Klára), Nagy Erzsébet, Nagy Franciska, Nemes Nagy Ágnes, Öveges Enikő, Palotai Boris, Papp Kincses Emese, Polcz Alaine, Pongrácz Zsuzsa, Rab Zsuzsa, Schäffer Erzsébet, Páskándiné Sebők Anna, Szántó Judit, Szederkényi Anna, Szendrey Júlia, Szepes Mária, Újfalvy Krisztina, Varga Katalin, Vay Sarolta, Varró Ilona és Zsigray Julianna.

A expozíció anyaga megtekinthető lesz március folyamán.

Borbé Levente,

könyvtáros

Márton Áron Főgimnázium




Nincsenek megjegyzések:

ReMeK-e-hírlevél 2024/5. számából

Beavatás: néprajzi pályázat középiskolásoknak: Iskolai legendák – legendás iskolák A kolozsvári  Babeș –Bolyai Tudományegyetem Magyar Népr...