2012. november 14., szerda

A diákok olvasásának fejlesztése az iskolai könyvtárban III


2012. november nyolcadikán, csütörtökön a Brassó Megyei Pedagógusok Háza szervezésében megtartották a harmadik regionális iskolai könyvtárosi találkozót A diákok olvasásának fejlesztése az iskolai könyvtárban címmel, amelynek első találkozója Sepsiszentgyörgyön, a második Ónfalván (Oneşti) volt. Ez a projekt számos sikeres olvasásprogramot elevenített meg a megye könyvtárosainak részvételével.

            Hargita megye részéről két érdekfeszítő előadás került bemutatásra, amelyek témáját fel lehet használni (ki lehet próbálni) az elkövetkezendőkben. Köszönet nekik. Továbbá köszönet illeti Márdirosz Ajkát is, aki sokat tett a Hargita megyeiek részvételének megszervezésében.

            A 2011-2013 között megrendezett projekt harmadik állomása után el lehet mondani, hogy egy jól megszervezett programsorozatról van szó. A bemutatók igényesek voltak és igyekeztek minden ötletet és gyakorlatot bemutatni, ami segíti a diákok számára az olvasás megszerettetését. Eme tapasztalatcsere utolsó állomása Hargita megye lesz. Azon leszünk, hogy eredményes legyen!


 A program lefolyása:
1000 – 1040- Megnyitó
1040 – 1230- Bemutatók
1230 – 1250- Caragiale év
1250 – 1315- Megbeszélések
1315 – 1330- Tevékenység befejezése

A bemutatott programok:

1. Ajánlj minél több olvasmányt, és hagyd, hogy válasszon Muntean Adriana - Brassóból, a brassói 30-as Általános Iskolától

2. Az olvasmány a képzeletvarázs zenéjeMantaroşie Camelia - Kovászna megyéből, a bodzafordulói Mircea Eliade Elméleti Líceumból

3. Sokoldalú Comenius Projekt: Kulturális kincseink nyomában Európában STRANHECE 2011-2013Maria CreţuBákó megyéből, a Vasile Alecsandri Kollégiumból

4. A tinédzserek csak gondolják, hogy nem szeretnek olvasniKovács Edit – Hargita Megyéből, a csíkszeredai Kájoni János Iskolaközponttól.

5. A dokumentációs és információs központ az iskola lelkének lüktető erejeBordea Petronela - Brassó megyéből, a barcarozsnyói (Râşnov) 2-es számú Általános Iskolától

6. Az olvasmány, a serdülők alakításának fő tényezője ma és holnap – Családkép a román- és a világirodalomban - kísérletPatka Veta – Hargita megyéből, a gyergyószentmiklósi Szent Miklós Elméleti Líceumból.

7. Az iskolai könyvtárak nemzetközi hónapja a Mikes Kelemen Líceum könyvtárábanKiss László - Kovászna megyéből, a sepsiszentgyörgyi Mikes Kelemen Elmélet Líceumból.
           
           
B.L


Nincsenek megjegyzések:

Környezettudatosságra való nevelés a Mikes Kelemen Elméleti Líceum könyvtárában... és azon kívül.

  Bárhol lehet környezettudatosságra nevelni a gyermekeket, a családban, az iskolában, de még a könyvtárban is – vallja Kiss László .   A se...