2022. június 29., szerda

Kőrösi Csoma Sándor projekt folytatása

2022. június 27-én Bocskor-Salló Lilla magyar nyelv és irodalomszakos tanárnak köszönhetően a csíkszeredai Székely Károly Szakközépiskola vendége voltam.

A tanárnővel való megbeszélés alapján Kőrösi Csoma Sándorról tartottam előadást a fent említett szaközépiskola XI. A osztályában, amelyet ő maga koordinált.

Az előadásom célja a 180 esztendővel ezelőtt elhunyt nagyszerű székely-magyar nyelvtudós, utazó, könyvtáros, a tibetológia megalapítója életének felelevenítése volt.

Tartalmas életén keresztül a diákok találkozhattak példaértékű munkásságával, kalandos útjával, és az önmegtartóztató életmódjával.

A bemutatásom közben a diákok kérdéseikkel, és az általam feltett kérdésekre adott válaszaikkal, valamint a tanár kiegészítő magyarázatával tették színesebbé az előadást. Egy egészen aktív programnak lehettem részese.


Kőrösi Csoma Sándor történetének követését egy kivetített térképpel igyekeztünk könnyebbé, gördülékenyebbé varázsolni. Az előadást híres tudósemberünk összegző kis filmjével folytattuk. Majd a végére tartogattam a mesés életéről szóló olvasmányos meglepetést. Jöhetett egy kis biblioterápia. Molnár Vilmos író könyvéből, a Kőrösi Csoma Sándor csodálatos cselekedetei közül olvastam fel és adtam elő a Kőrösi Csoma Sándor hibázik novellát. A diákok az iskolacsengőt figyelembe se véve, szünetben végighallgatták a történet befejezését.


Ami valóban jól esett, az az előadásom utáni visszhang, miszerint a diákok tovább érdeklődtek az adott témában.

Hálás köszönet a résztvevőknek!


* * *


Még töbet a Kőrösi Csoma Sándor projektemről: https://szekelyiskkonyvtaros.blogspot.com/2022/05/180-esztendeje-hunyt-el-korosi-csoma.html


Borbé Levente,

könyvtáros



Nincsenek megjegyzések:

Kivételes alkotások a Márton Áron Főgimnázium diákjaitól

E tanév kezdetétől a Márton Áron Főgimnázium szépművészeti tantermében lázas munka folyt a beavatott diákok körében. Az újraha...