2020. március 9., hétfő

Irodalmunk ihletői


 
Nők Napja alkalmából az idén témaként a magyar irodalom hölgy ihletői voltak bemutatva. A kiállításhoz, amelyet a könyvtár előtti asztalon helyeztem el, a magyar költőket és írókat írásra serkentő lányok és asszonyok portréit válogattam össze. Ezért a megtekintésre szánt expoziciónak A magyar irodalom múzsái címet adtam. A képek egyben korlenyomatok, ahol az adott korszak közkedvelt öltözködési szokásait, meg női ideáljait is fel lehet fedezni. Ugyanakkor eme kellemes utazás érdekes képet fest a női ideálokról.

Természetesen, az érdeklődők számára a kiállításhoz hozzáadott, a megjelenített hölgyekhez írt költeményeket és olvasmányokat kézbe lehetett venni, és szükség szerint kikölcsönözni. Ajánlásként ott voltak azok a kötetek is, amelyek az írók és múzsájuk kapcsolatát elevenítik fel. A dokumentumok nagy része fellelhető volt a könyvtárban, de kiegészítésképpen a világháló adta lehetőségeket is felhasználtam. Nemcsak az írott szöveget, hanem dokumentumfilmeket, elszavalt és elénekelt költeményeket úgyszintén ajánlottam.

A képkiállítást néhány napig még meg lehet tekinteni.

Borbé Levente,
könyvtáros
Márton Áron Főgimnázium, Csíkszereda

Nincsenek megjegyzések:

15 éve hunyt el Lászlóffy Aladár

15 esztendeje annak, hogy Lászlóffy Aladár, erdélyi magyar költő, író, műfordító és szerkesztő eltávozott közülünk. A fénykép a Kettős tükö...