2020. június 8., hétfő

A csíkszeredai Nagy István Művészeti Középiskola könyvtárosának online tevékenysége

A járvány idején az iskolai könyvtárosok a tevékenységüket interneten keresztül folytatták. Ebből a munkából jómagam is kivettem a részem.

Zoom órákat tartottam és tartok több osztállyal (IV.-VII.). Könyvajánlokat küldtem a diákoknak. Ezeket az elektronikus könyveket biztonságos helyről töltöttem le. Számtalan könyvbemutatót javasoltam nekik különböző formátumokban. Ennek letöltését megtanítottam a diákoknak is. Számos más online tevékenységnél nyújtottam segítséget nekik, pl.: lap book, szereplő matrix, napló, pim-pong, történet piramis, művészkedj stb.

Tematikus heteken az általam felolvasott szövegeket boncolgattuk. Olvastunk monológot, levél formában írt műveket, és beszéltünk róluk. Tanulmányoztunk érdekességeket a természettudomány, történelmi regények stb. területéről. Népszerűsítettem a magyar klasszikus és jelenkori írók műveit, amelyek nagy sikernek örvendtek. Utaztunk virtuális könyvtárakban, múzeumban, persze meghívóval és idegenvezetővel. Pl.: Virtuális Arany János Kiállítás vagy A Pál utcai fiúk a Petőfi Irodalmi Múzeumban. A IX-XI. osztályosokkal és a végzősökkel is tartottam a kapcsolatot, ami temérdek munkával járt, s leleményességet követelt.

Daniela Egyed,

könyvtáros


Nincsenek megjegyzések:

Harom-vára túra a IX. E osztállyal

Romok a Harom-várából * * * A csíkszeredai Márton Áron Főgimnázium IX. E osztályos diákjaival és Tankó József angol nyelvtanárr...