2022. január 31., hétfő

Évfordulókra épült rendezvény



A Magyar Kultúra Napját az irodalmi évfordulókra épült rendezvénnyel tettem színesebbé.


A magyar nyelv és irodalomhoz kötődő illusztris személyiségeket vonultattam fel a könyvtár előtti információs asztalon, akiknek 2022-ben van a kerek évfordulójuk. Az írókat, költőket, nyelvészeket úgy mutattam be, hogy legyen egy időrendi sorrend is közöttük, valamint a magyar nyelvterület régióira is tagoltam.

A népszerűsítés által felhívtam a diákok figyelmét eme nagyszerű emberek életére és munkásságára. Ezáltal felkeltettem az érdeklődést a műveik iránt. Voltak diákok és tanárok, akik kölcsönöztek köteteket tőlük, de jó néhányan a világhálón is megtalálható dokumentumokat részesítették előnyben. Főleg akkor, ha azok kevésbé terjedelmes alkotások voltak.


Ha az adott mű nem volt megtalálható minálunk, amit tudtam otthonról hoztam be, vagy ajánlottam a Kájoni János Megyei Könyvtárat.


A kiállítás tartozéka a kölcsönzői részen található könyvajánló volt, ahonnan már rálátásuk nyílt a keresett évfordulós személyek munkáira iránt.


A kiállítás zömét az iskola dokumentumaiból sikerült összeválogatni.

Borbé Levente,

könyvtáros


Nincsenek megjegyzések:

Májusi évfordulók 2024

40 éve, 1984. május elsején hunyt el Barabás Tibor magyar író és elbeszélő. 30 éve, 1994. május elsején hunyt el Gyöngyössy Imre mag...