2022. május 11., szerda

Rendhagyó osztályfőnöki óra „Lázár Ervinnel”

2022. május 6-án Máthé Emőke angol nyelvszakos tanár és osztályfőnök vezetésével a X. F matematika-informatika angol intenzív osztályban voltam meghívott egy rendhagyó osztályfőnöki óra keretén belül.

Témája: A közösség működése volt. Igyekeztem felidézni azokat a szempontokat, amelyekkel egy közösség működik: mint a közös élmények szerzése, megosztása, az együttműködés elmélyítése, a segítségnyújtás stb. Természetesen azokra a szempontokra is sor került, amelyek gátolják a közösség együttlétét.

Ezt követően becsempésztem egy kis biblioterápiát is az órába. Lázár Ervin író és mesélő nem is olyan távoli születésnapjára való tekintettel: Dömdö-dömdö-dömdödöm meséjét olvastam fel, és egyben elevenítettem meg annak fontosabb momentumait. A lényeg a közösségen belüli konfliktus feloldása volt.


Mint ismeretes, a mesében szavalóversenyt rendeznek, mert nem tudták eldönteni, hogy ki a legjobb költő. Szerencsére a bölcs Mikkamakka ezúttal is a legjobb bíra. Dömdödömöt választja ki győztesnek, akinek a szövege nem sokat változik, de a szíve aranyból van. Egy szeretni való szerény karakter, aki megkapja a költőknek járó babérkoszorút is.

A végén rövidke összefoglalóval búcsúztam az osztálytól, hogy többet törődjenek egymással. Hagyjanak kellő időt egymás megismerésére, mert az osztályközösségük is csak akkor működik jól, ha minden egyes tagja szerepet kap benne.

*

Köszönet illeti Máthé Emőke osztályfőnököt, hogy nyitott volt erre a programra, és természetesen az osztályát is, akik a hétvége ellenére is aktívan részt vettek az órán.

A rákövetkezendő napok visszajelzései azt mutatták, hogy érdemes volt dolgozni ezzel a témával.

Borbé Levente,

Márton Áron Főgimnázium, Csíkszereda


Nincsenek megjegyzések:

Kivételes alkotások a Márton Áron Főgimnázium diákjaitól

E tanév kezdetétől a Márton Áron Főgimnázium szépművészeti tantermében lázas munka folyt a beavatott diákok körében. Az újraha...