2021. augusztus 15., vasárnap

Értékesek vagyunk

 2021. augusztus 12.-én, csütörtök délután örömmel tettem eleget egy újabb meghívásnak a székelyudvarhelyi baptista imaház keretén belül működő Hargita táborban, a Barnabás Alapítvány támogatásával. A tábor Lisztes Piroska zenepedagógus, Mezei Ödön lelkipásztor és felesége, Mezei Virág szervezésével – valamint a székelyudvarhelyi Kísérő csoport, családok sérültjeikkel együtt - volt megtartva a Szentegyháza melletti Barnabás házban. Mint előző alkalommal is, a sérült gyerekekkel a munkámat Bajcsi Kinga óvónő és pszichológus segítette.

"Pancsinello" néhány kedves résztvevővel

Az aktív és pörgős programok között helyet kapott az én kis tevékenységem is. Max Lucado: Értékes vagy című meséjét adtam elő az említett közönségnek. A bemutatkozásom után röviden ismertettem a kíváncsi közönségnek a mesét. Ezt követően a főhős bőrébe bújva láttattam a történetet. Jó volt érezni, hogy mindannyian értékesek vagyunk, s a fölösleges megbélyegzés csak gátolja a belőlünk kikívánkozó szeretetet. Ugyanis Pancsinelloként meséltem el, hogy mi történt „velem”. Úgy a gyerekeket, mint a felnőtteket érdekelte az általam előadott kis kaland. A végén a közönség tagjainak egy része fényképet készített Pancsinelloval. Amikor visszavedlettem önmagammá, akkor Pancsinello által szedett gyógynövények kerültek terítékre. Ugyanis az elmondottakban szerepelt az is, amikor Pancsinello Luciával együtt, Éli mestertől eljőve szedegette a gyógynövényeket a mezőn… Meghánytuk-vetettük a gyógynövények hatását és azoknak a helyes használatát.

Éli mesterként...

Egy kellemes élmény volt számomra ez a foglalkozás. A sérült gyerekek közvetlensége, mint az előző alkalomkor is, teljesen megbabonázott. Ugyanis nem kellett gondolkozni, annyira figyelni rájuk, mint tettem, mert szeretetükkel megmutatták igazi valójukat. Őszinteségük és spontán megnyilvánulásaik könnyebbé tették a kommunikációt. Ami hiányzott belőlük, az az előítélet volt. Az pedig egy kicsit sem rossz.

Fényképezte: Bajcsi Kinga

Borbé Levente



2 megjegyzés:

Forreiter Csilla írta...

Gratulálok, Levente, minden elismerésem!!!

Borbé Levente írta...

Köszönöm szépen!

Mesés életek

Találkozás percei Szervező: Gábor Tünde Anikó , a gyimesfelsőloki Árpád-házi Szent Erzsébet Líceum könyvtárosa Előadó: Borbé...