2021. november 2., kedd

ISKOLAI KÖNYVTÁRI VILÁGHÓNAP a Főgimnáziumunkban - 2021

A 2021-es iskolai könyvtárosi világhónapi rendezvényeimet a 100 esztendős gimnáziumi múltnak szenteltem. Elsősorban a 100 évvel ezelőtti múltra fókuszáltam, majd az azután következő eseményeket elevenítettem fel a diákok számára.

Könyvtártörténeti és könyvtárismereti órák

Az idén a rendkívüli helyzet miatt eme órák egy részét a könyvtár dokumentációs és információs termében tartottam. Továbbá igénybe vettem az osztálytermeket, is ahol könyvtártörténetet és iskolatörténetet is adtam elő az újonnan érkezett diákoknak. Szerencsére az előadásokat sikeresen megtartottam minden egyes beavatott osztálynak.

A könyvtárismeret órákon hangsúlyt fektettem a jelenlegi könyvtár bemutatására is. Ezeken az ismertetőkön partnerek voltak: Markó Ilona és Orbán Edina magyar nyelv- és irodalomtanárok, valamint a IX.-es osztályfőnökök: Tódor Imre, Orbán Zsolt, Olteán Éva, Markó Ilona, Zsombori Gabriella és Csomós Róbert.

Rendezvények és előadások

Szeptember és október folyamán a diákok és tanárok a dokumentációs és információs központ előtt két kiállítást tekinthettek meg.

Az első a 100 esztendővel ezelőtti iskolai állapotokat meséli el, többnyire az akkori értesítő segítségével, de más gimnáziumi értesítőkből, évkönyvekből, könyvekből is találhatóak ott információk.

Bővebben: http://szekelyiskkonyvtaros.blogspot.com/2021/10/szaz-esztendos-gimnaziumi-mult.html

A második pedig életre keltette a ferencesek könyvtárát, a hajdani iskolai és a jelenlegi könyvtárat.



Biblioterápiai tevékenységet folytattam Amit az ősz adott nekem II címmel:

Bővebben: http://szekelyiskkonyvtaros.blogspot.com/2021/10/amit-az-osz-adott-nekem-ii.html

2021. október tizenegyedikén, hétfőn, 13 órai kezdettel szerveztem meg az erdélyi magyar iskolai könyvtárosok online szakmai értekezletét.

Bővebben: http://szekelyiskkonyvtaros.blogspot.com/2021/10/online-szakmai-ertekezlet-az-erdelyi.html

A járványhelyzet miatt más komolyabb tevékenységre nem került sor. Népszerűsítettem a VILÁGHÓNAP alkalmából közzétett magyarországi Testvérkönyvtárak programjait. A kollégáimmal továbbra is online szakmai beszélgetéseket folytattunk a jelenlegi állapotunk és a könyvtárosi munka mostani helyzetéről a megyei, a hazai és a magyarországi könyvtárosokkal. A beszélgetések során igyekeztünk megoldást találni jelenlegi helyzetünk javítására, és a könyvtárosi munkánk érvényesítésére.

Borbé Levente,

a csíkszeredai Márton Áron Gimnázium könyvtárosa


Nincsenek megjegyzések:

Harom-vára túra a IX. E osztállyal

Romok a Harom-várából * * * A csíkszeredai Márton Áron Főgimnázium IX. E osztályos diákjaival és Tankó József angol nyelvtanárr...