2020. január 23., csütörtök

A Magyar Kultúra Napja gimnáziumunkban


Az idén is besegítettem a Magyar Kultúra Napjának megünneplésében gimnáziumunkban. 


Nem maradhatott el a dokumentációs és információs központ előtti nagy asztalon rendezett kiállítás. A kiállított anyag elengedhetelen része volt továbbra is a Kölcsey Ferenc által megírt himnusz, a költő portréja, továbbá költemények, idézetek a magyar kultúráról, számos kép a magyar népi kultúráról, valamint az ünnepi esemény keletkezésének és máig tartó megemlékezésének történetéről. 


A könyvtárban szintén kiállítás fogadta a látogatókat, amelyet a magyar kultúra kiemelkedő és meghatározó személyiségeiről válogattam össze. Itt utalok a tudósokra, művészekre, vezető egyéniségekre, költőkre, írókra. Betekintést lehetett nyerni a népi kultúra gyöngyszemeibe is.

Az érdeklődők számára kiállított dokumentumokat le lehetett fotózni, sokszorosítani, és egy részét (a köteteket) ki lehetett kölcsönözni.


A dokumentációs és információs központ ugyanakkor helyet adott a Magyar Kultúra Napján kis diskurzusra a diákok között, ebben a témában

Csatlakoztam a magyar nyelv- és irodalomtanárok szervezésében több esztendeje megálmodott és létrehozott szavalóversenyhez. A diákokat a kiválasztott költők köteteivel támogattam. Ha a keresett kötet nem volt megtalálható a könyvtárban, akkor fénymásolt vagy nyomtatott példányokkal igyekeztem kiegészíteni a hiányt, amelyet a világhálóról kapott dokumentumokból és otthonról hozott könyvekből is pótoltam.


Ugyanakkor hirdettem a Magyar Kultúra Napja alkalmából megrendezett városi és vidéki programokat, valamint felhívtam a diákok és tanárok figyelmét a Kájoni János Megyei Könyvtárban ugyancsak a Magyar Kultúra Napjára beütemezett Hallgatag Vándor – Kőrösi Csoma Sándor az újabb kutatások tükrében című kötetét, amely munka a Székely könyvtár sorozatban jelent meg.



Borbé Levente,
könyvtáros
Márton Áron Főgimnázium, Csíkszereda
 

Nincsenek megjegyzések:

Kivételes alkotások a Márton Áron Főgimnázium diákjaitól

E tanév kezdetétől a Márton Áron Főgimnázium szépművészeti tantermében lázas munka folyt a beavatott diákok körében. Az újraha...