2020. november 4., szerda

ISKOLAI KÖNYVTÁRI VILÁGHÓNAP a régi csíki Főgimnáziumban

  A 2020-as iskolai könyvtárosi világhónapi rendezvényeimet a gimnáziumban munkálkodó neves tanárok, tanítók, valamint diákok népszerűsítésének szenteltem. A paletta nagy. Igyekeztem kiválasztani a legreprezentatívabb egyéniségeket, akik nagyot alkottak a kultúra valamely területén.

Könyvtártörténeti és könyvtárismereti órák

Az idén a rendkívüli helyzet miatt jómagam kértem engedélyt az osztályfőnököktől, hogy beszélgethessek a fent említett téma, valamint könyvtártörténet és iskolatörténet kapcsán az újonnan érkezett diákokkal. Ahol nem sikerült megtartani az előadást, azoknak az osztályoknak az anyagot elküldtem online.

A könyvtárismeret órákon igyekeztem bemutatni a jelenlegi könyvtárat is. Ezeken az ismertetőkön partnerek voltak: Markó Ilona magyar nyelv- és irodalomtanár, valamint a IX.-es osztályfőnökök: Herța Enikő, Nagy Veronka, Borsodi László, Tóth Zita, Csapó Hajnalka és Máthé Emőke.

Rendezvények és előadások

Az idén a rendkívüli helyzet miatt a kiállítást is a könyvtár előtti, üveggel borított asztalon lehetett megvalósítani. Természetesen a gimnáziumunkban tanító és tevékenykedő illusztris személyiségekből válogatott portrékat használtam fel, amelynek a Nagyjaink – jeles személyek a gimnáziumban címet adtam.

Bővebben: http://szekelyiskkonyvtaros.blogspot.com/2020/09/nagyjaink.html

Biblioterápiai tevékenységet folytattam Amit az ősz adott nekem címmel:

Bővebben: http://szekelyiskkonyvtaros.blogspot.com/2020/10/amit-az-osz-adott-nekem.html

Október 16-17. között a sepsiszentgyörgyi Csutak Vilmos Pedagógusok Háza módszertanos könyvtárosának köszönhetően Az iskolai könyvtárosok online tevékenysége címen képzést tartottam a háromszéki (Kovászna megyei) könyvtárosoknak és könyvtárfelelősöknek.

Bővebben: http://szekelyiskkonyvtaros.blogspot.com/2020/10/online-iskolai-konyvtari-barangolas.html

Mivel más komolyabb tevékenységre nem nyílt lehetőség, kollégáimmal online szakmai beszélgetéseket folytattunk a jelenlegi állapotunk és a könyvtárosi munka mostani helyzetéről a megyei, a hazai és a magyarországi könyvtárosokkal. A beszélgetések során a kölcsönös tapasztalatcsere gördülékenyebbé tette munkánkat a világhálón. Egymás segítése otthonosabb mozgásteret biztosított az online térben, amelyet a későbbiekben is fel tudunk használni.

Borbé Levente,

a csíkszeredai Márton Áron Gimnázium könyvtárosa

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Kivételes alkotások a Márton Áron Főgimnázium diákjaitól

E tanév kezdetétől a Márton Áron Főgimnázium szépművészeti tantermében lázas munka folyt a beavatott diákok körében. Az újraha...