2016. október 6., csütörtök

Székely Tündérország

 
Iskolánk másodszor vett részt a szeptember 29–30-án tartott Népmese napja-mozgalomban, melyet a Magyar Olvasástársaság kezdeményezett 11 évvel ezelőtt.  
 
Idén volt sok meseolvasás, mesefilmnézés, sőt udvari bált  is tartottunk Székely Tündérországban. 

 


 

- Itt kiemelném a II. A osztály tevékenységét. Részlet a tanci, Szakács Ágnes leveléből-tőle kaptam a képeket is: Amúgy nagyon hangulatos délelőtt volt. A verset (Udvari bál-sz. m.) szakaszokra osztottam, majd csapatokban olvasták fel, aztán készültek a mese dramatizálására (  én játszottam el a 3. szakaszt, mert szervezési okok miatt az nem került kiosztásra- s a csürdöngölőt járó király -én-, nagy sikert aratott- kár, hogy ezt nem örökítettük meg...).
 
 
 
A történet eljátszása számos derültségre adott okot- ötletesen, bátran álltak ki egymás elé, s jelenítették meg a mesét. 
 
 
 
Majd ugyancsak csoportmunkában elkészült a mese illusztrációja-12 lap, amit a végén könyvbe fűztem. Az illusztrációk a táblát díszítették a nap végéig.
Jól szórakoztunk, akár egy gyermekszínházban, a rögtönzött kellékek, mozdulatok ellenére.)
 
 
 
 
 
Meseolvasás az osztálytermekben,filmnézés a sportteremben és az olvasóteremben volt.  

 


 

 
Rendezvényünk csapatmunka eredményeként jött létre. Bedolgoztak a tancik, Krecht Hanna Regina a VI. C-ből (meseolvasó), Erőss Ágota és  Szilágyi Boglárka a XI. B-ből (mesefilm-vetítés).
 
 *:) glücklich
Forreiter Csilla
Székely Mikó Kollégium, Sepsiszentgyörgy

Nincsenek megjegyzések:

ReMeK-e-hírlevél 2024/5. számából

Beavatás: néprajzi pályázat középiskolásoknak: Iskolai legendák – legendás iskolák A kolozsvári  Babeș –Bolyai Tudományegyetem Magyar Népr...