2015. február 23., hétfő

Könyvajándékozási Nap a parajdi Áprily Lajos Általános Iskolában


A beszámolómat egy kis kerettörténettel kell kezdenem.
A tavaly először szerveztük meg a Könyvajándékozási Napot a parajdi Áprily Lajos Általános Iskolában. Mint az iskola könyvtárosnője, saját könyvtáramból az alsós osztályok ajtaja elé 3-4 darab könyvet tettem le, magyarázó szöveggel, hogy mit ünnepelünk még február 14-én, s ajánlottam, hogy 2015. február 14-én ők is tegyenek így.

Közben a községhez tartozó két falu iskolájában is én lettem a könyvtárosnő. Leltározás során észrevettem, hogy főleg az egyik településen a mesetár nagyon szegényes és elavult.
Ezért, gondoltam, hogy most e könyvtár állományát gyarapítsuk. Felhívást készítettem és nagy-nagy örömömre , pénteken, 61 darab, főleg meséskönyvet adományoztak a tanulók.

A III.B. osztály, tanítójuk Laczkó-Dávid Tünde tanítónő, minden egyes tanulója adományozott legalább egy  könyvet, s még idézeteket is kerestek a könyvről.




Az egyik szegény körülmények között elő tanulónak lehet, hogy csak ez az egy meséskönyve volt otthon, de nagy-nagy szeretettel adományozta a könyvtárnak.
A könyvekbe az adományozó nevével ellátott könyvjelző kerül, s köszönetképpen pedig összehangolva a másik eseménnyel egy szív formájú levelecskét kaptak.







Látván a gyerekek örömteli arcát ( hogy magukévá tették, hogy jobb adni, mint kapni) remélem, hogy a jövőben már otthon is könyvet ajándékoznak( lehet a szerelmüknek is) e napon s az év minden napján szeretettel forgatják és olvassák a könyveket.

                       
                                                 Kelemen Rebeka
 a parajdi Áprily Lajos,
az alsósófalvi Sükösd Ferenc és
a felsősófalvi Székely Mózes iskolák könyvtárosa.

Parajd, 2015. február 15.



Nincsenek megjegyzések:

Májusi évfordulók 2024

40 éve, 1984. május elsején hunyt el Barabás Tibor magyar író és elbeszélő. 30 éve, 1994. május elsején hunyt el Gyöngyössy Imre mag...