2014. március 11., kedd

Felolvasási maraton a csíkrákosi Cserei Mihály Általános Iskolában


A Cserei Mihály Általános Iskola ebben az évben is, immár negyedszer bekapcsolódott az olvasás-maratonba, amely 2009-ben indult a Hargita Megyei Hagyományőrzési Forrásközpont és a székelyudvarhelyi Cimbora Gyermekek Klubja kezdeményezésére.

Ebben az évben február 18-án Móricz Zsigmond műveinek felolvasásával folytatódott, melybe 151 csereis, valamint 19 pedagógus kapcsolódott be. A felolvasás a VIII-osok próbavizsgája miatt az osztályokban zajlott, de az iskola könyvtárában folytatódott, míg az óvodai csoportoknak  a saját termükben, játékosan, bábok segítségével történt a meseolvasás.
 Elsősorban az Légy jó mindhalálg című ifjúsági regényre irányítottuk  a figyelmet, de olvastunk részleteket az Árvácska című regényből, a  Hét krajcár című novellából, a Tündérkert című trillógiából, az Árvacska című regényből, de más novelláiból is, mint “Első nap az iskolában” valamint meséket az Erdő-mező világa című könyvből. A kicsiknél az Iciri-piciri, A török és a tehenek,valamint más, kevésbé ismert verses meséje is előkerült.
 A gyermekek megtekinthették a Móricz Zsigmond műveiből rögtönzőtt kiállítást, élmény volt számukra, hogy írhattak a könyvtár vendégkönyvébe.

 Elnyerte az I-III osztályosok tetszését tetszését Birta Tünde tanítónő felolvasása, ugyanis Regián Melinda tanítónővel a gyerekek felszabadultan el is játszhatták A török és a tehenek című verset.

Minden résztvevő személyre szóló könyvjelzőt kapott ajándékba, saját nevére kitöltve, ami egyben azt is bizonyítja, hogy részese volt a közös olvasásnak

A rendezvény célja volt, hogy akik szeretünk olvasni, egyre többen részt vegyünk a közös olvasásban, és továbbadhassuk az olvasás örömét. Jó volt megosztani az olvasás örömét másokkal.
Azt gondolom, mindannyiunknak élmény volt. 

Csíkrákos, 2014. február 18.                 
 Pálosi Veronika
könyvtár-vezető

Nincsenek megjegyzések:

Környezettudatosságra való nevelés a Mikes Kelemen Elméleti Líceum könyvtárában... és azon kívül.

  Bárhol lehet környezettudatosságra nevelni a gyermekeket, a családban, az iskolában, de még a könyvtárban is – vallja Kiss László .   A se...